StatCounter

joi, 28 aprilie 2011

Proiectul educaţional: Drepturile omului în istoria recentă a României

 Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc lansează proiectul educaţional Drepturile Omului în Istoria Recentă a României. Programul se adresează elevilor cu vârste cuprinse între 10 şi 15 ani, precum şi învăţătorilor şi profesorilor care lucrează ei. Scopul programului este formarea şi consolidarea valorilor democratice în rândul elevilor şi profesorilor, precum şi dezvoltarea unei didactici bazate pe o pedagogie a libertăţii, a educaţiei pentru diversitate, a respectului pentru drepturile omului şi a educaţiei civice.

Proiectul inculde crearea unui curriculum pentru activităţi extraşcolare şi cele de tip „şcoala după şcoală” pentru elevii de gimnaziu, publicarea unor materiale didactice pentru elevi şi profesori pe tema drepturilor omului, organizarea de cursuri de formare pentru profesori şi a unor concursuri şi campanii civice pentru elevi şi organizarea unei tabere de iarnă la finalul lui 2011.

Drepturile omului în istoria recentă a României - Cursuri de formare pentru învăţători şi profesori


 
      În perioada mai-iunie 2011, Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc - în parteneriat cu Ambasada Regatului Ţărilor de Jos la Bucureşti, Fundaţia Konrad Adenauer, Asociaţia Profesorilor de Istorie din România - CLIO şi Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului - organizează 4 cursuri de formare pentru învăţători şi profesori care predau discipline umaniste (istorie, ştiinţe socio-umane, limba română, limbi străine) pe tema Drepturile omului în istoria recentă a României. 
       Programul se adresează învăţătorilor şi profesorilor care lucrează cu copii cu vârste între 10 şi 15 ani. Scopul programului este formarea şi consolidarea valorilor democratice în rândul elevilor şi profesorilor, precum şi dezvoltarea unei didactici bazate pe o pedagogie a libertăţii, a educaţiei pentru diversitate, a respectului pentru drepturile omului şi a educaţiei civice. Cursurile se desfăşoară pe parcursul a două zile şi abordează teme precum: „Şcolarizarea emoţiilor”, „Comunism vs. Drepturile omului”, „Cetăţenia şi spiritul public”.