StatCounter

luni, 9 decembrie 2013

Apariție editorială: Radu Mihai Dimăncescu, Amintirile mele între Bonaporte și Domeniilor

„La fel ca toate orașele mari ale lumii, București își are tezaurul de povești ale vieților locuitorilor săi. Alături de istoria mare, acestea îi întregesc chipul, punându-i în lumină valoarea și perenitatea. Povestea familiei lui Radu Mihai Dimăncescu, strănepot al Dr. col. Georg Grunau, întemeietorul și primul comandant (1831-1837) al Spitalului Oștirii, devenit Spitalul Militar Central, adaugă o filă importantă în istoria orașului, amintindu-ne că trăim într-o Capitală care a avut întotdeauna dreptul de a se numi europeană.


Între parcul Bonaparte și parcul Domeniilor s-au petrecut primii 18 ani din viața mea. Am fost legat de cele două case, cea de pe strada Paris, în care m-am nascut și în care am mai stat pe parcursul anilor – dominață de autoritatea bunicilor Grunau -, și cea de pe Aviator Sănătescu, unde am crescut. Școala primară de pe Monetăriei și Liceul «Titu Maiorescu», ștrandul și stadionul de la șosea, parcul Herăstrău, șoseaua Kiseleff și hipodromul, șoseaua Jianu cu paradele militare sau plimbările cu bicicleta cu amicii din liceu sunt reperele dragi ale copilăriei mele, retrăită cu nostalgie și emoție în rândurile de mai jos.”
Informații preluate de pe blog-ul Editurii Vremea.

Niciun comentariu: